Pieśń nr 653 - "Stój przy mnie"


1. Stój przy mnie, bo już wieczór zbliża się;
Wnet mrok zapadnie, nie opuszczaj mnie.
Gdy wśród ciemności trosk mnie dręczy ból,
Bądź ze mną, Jezu, zawsze przy mnie stój!

2. Ten cały świat znikomy jest jak dym
I nic trwałego nie ma w świecie tym;
Ty jeden trwasz, niezmienny Boże mój!
Bądź ze mną, Jezu, zawsze przy mnie stój!

3. Pomocy Swojej racz użyczyć mi,
Gdy przyjdą kiedyś ciężkich zwątpień dni;
A że mnie złamać może życia znój,
Bądź ze mną, Jezu, zawsze przy mnie stój!

4. Przy Tobie nigdy już nie zaznam trwóg,
Nie zadrży serce, choć zagrozi wróg;
Przy Twej pomocy z grzechem stoczę bój,
Tylko Ty, Jezu, zawsze przy mnie stój!

5. Ty moim oczom promień łaski ślij,
Gdy przyjdą na mnie smutku trwożne dni;
Nie odchodź wtedy, drogi Jezu mój, 
Lecz w dzień i w nocy zawsze przy mnie stój!